بسمه تعالی
صورت جلسه
1- مشخصات جلسه:
تاریخ برگزاری: 2/3/1402 ساعت شروع: 20 الی 21
-اعضای هیات مدیره کانون کارآفرینان برتر رسمی استان کشور:
دکتر مجید سیاری رئیس کانون ، دکتر داوود ادیب نائب رئیس دوم ، دکتر نصرت الله طاقتی احسن عضو هیات مدیره و دبیر کانون ، دکتر شمسعلی هادی معلم خزانه دار، دکتر صالحی فر مدیر اجرایی کانون ملی، اکرم چهاردولی از کانون کارآفرینان همدان ،الهام ازنب دستیار دکتر طاقتی احسن.
-اعضای هیات مدیره کانون کارآفرینان برتر رسمی استان گلستان:
حسن حجتی عضو هیات مدیره و دبیر کانون ، رضا عابدی نائب رئیس اول ، محمد شمالی نائب رئیس دوم ، حجت مقسم عضو هیات مدیره .
پیرو مصوبه هیات مدیره کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور، سه شنبه 3 اردیبهشت ماه سومین جلسه مشترک کانون کارآفرینان برتر رسمی کشور با کانون کارآفرینان برتر رسمی استان گلستان به صورت آنلاین برگزار شد.
در این جلسه هم اندیشی، اعضای هیات مدیره کانون کارآفرینان استان گلستان گزارشی از برنامه ها و اقدامات صورت گرفته ارائه دادند و در مورد موارد مطرح شده بحث و تبادل نظر شد.
دکتر صالحی فر نیز گزارشی از اقدامات و جلسات برگزار شده توسط کانون ملی ارائه داد و گفت برگزاری جلسات هیات مدیره کانون ملی همچنین برگزاری جلسات مشترک با کانون استان ها ، نامه نگاری برای حضوردر جلسات کارگروه اشتغال و سایر جلسات مرتبط با کانون، بحث و تبادل نظر درباره برنامه یکساله کانون ملی و کانون استان ها از جمله مواردی است که در جلسات مطرح میشود.
وی هدف از برگزاری جلسات با کانون استان ها را بیان انتقادات و ارائه پیشنهادات در راستای بهبود روند کانون ملی و کانون استان ها به عنوان تنها متولی کارآفرینی در کشور عنوان کرد.
در ادامه حجتی دبیر کانون کارآفرینان برتر رسمی استان گلستان، با بیان اینکه برای کانون این استان برنامه 3 ماه پیش بینی شده است گفت: این برنامه ها به صورت فصل بندی ترسیم شده و در پایان خردادماه بررسی می شود چه موارد انجام شده یا جای کار دارد.
70 درصد مصوبات انجام شده است، 10 درصد به مسائل حقوقی کانون استان یا کانون ملی و مابقی به اداره کل تعاون بازمی گردد.
دکترحجتی در ادامه محوری های سیاست گذاری کانون کارآفرینان استان گلستان را به شرح ذیل عنوان کرد:
(شناسایی واحدهای تولیدی که با مشکل مواجه هستند )
( یعنی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان و ستاد اشتغال مشکلات را استخراج و مطرح کنیم و برای برون رفت از مشکل مصوبه بگیریم )
(با توجه به اینکه بسیاری از واحد ها به دلیل نداشتن اطلاعات و علم این حوزه شکست خوردند به این واحد ها مشاوره بدهیم)
(این محور مشاغل کوچک، خانگی و مشاغل خورد را مدنظر دارد)
یعنی در روستاها پایگاه های مردمی درست کنیم. ظرفیت های مغفول مانده در روستاها را شناسایی کنیم باتوجه به اینکه بسیاری از این ظرفیتها قابلیت صادرات هم دارند.
(یعنی بازبینی ظرفیت های استان و تدوین سند آمایش کارآفرینی برای هر استان )
ما برای اینکه به فلسفه تولید و کارآفرینی برسیم هر استان باید سند آمایش خودش را داشته باشد بر همین راستا کانون ملی باید سند آمایش سرزمینی هر استان را تدوین کند و از سند تدوین شده حمایت شود.
*برخی از اقدامات انجام شده توسط کانون کارآفرینان استان گلستان:
-موضوع شناسه حقوقی کانون کارآفرینان استان گلستان انجام شده است.
-شرکت در جلسات کانون ملی در حال انجام است.
- برای حضور در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، کارگروه اشتغال سرمایه گذاری، کارگروه اقتصادی و شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی نامه نگاری های لازم انجام شده است. منتظر هستیم جلسات مربوطه برگزار شود و حضور پیدا کنیم.
-فعالیت در کانال های خبری، برنامه ریزی برای حضور فعال در سایت ها و رسانه های خبری از دیگر اولویت های کانون استان گلستان است.
-دفتر کانون کارآفرینان استان گلستان در اتاق بازرگانی این استان مستقر شده است.
در پایان با هم اندیشی اعضا کانون ملی مقرر شد برخی از مسائل کانون این استان توسط کانون ملی پیگیری شود تا کانون استان گلستان نیز بتواند با اقتدار به فعالیت های خود ادامه دهد.
3- مصوبات:
ردیف
مصوبات
مسئول
مهلت
اجرا
انجام شد
انجام نشد
1
جلسه هیات امنا کانون کارآفرینان برتر رسمی استان پیگیری و برگزار شود
کانون گلستان
2
در اساسنامه کانون کارآفرینان وظایف گسترده ای به کانون های کارآفرینی واگذار شده است که به نوعی موازی با سایر نهادها است می توانیم مواردی که تداخل دارد را احصا و بر روی وظایفی که می توانیم کار کنیم برنامه ریزی داشته باشیم.
دفتر توسعه کارآفرینی
3
در جلسات آینده با نمایندگان و روسای کمیسیون های مجلس که مرتبط به حوزه فعالیت کارآفرینان هستند از کانون استان ها هم دعوت شود.
کانون ملی
4
نامه درخواست به آقایان مخبر معاون اول رئیس جمهور و آقامحمدی معاونت اقتصادی بیت رهبری در خصوص جایگاه کانون های کارآفرینی در دستگاههای اجرایی و اینکه کانون به عنوان نهاد رسمی مطرح شود انجام شده است و در حال گردش کار است
5
انتشار فصل نامه با حضور تمامی استان ها مدنظر باشد هر استان 2 یا 3 صفحه گزارش 3 ماهه عملکرد خود را ارائه بدهد
فصل نامه به صورت دیجیتالی منتشر شود در تمامی وزارتخانه ها و نهادهایی مرتبط توزیع کنیم و از طریق خبرگزاری در اختیار نهادهای دولتی قرار بدهیم
6
از طریق وزارتخانه و کانون ملی موضوع پنجره واحد کسب و کار در استا ها پیگیری شود
دفتر توسعه کارآفرینی و کانون ملی
7
در پیوست رسانه ای برش استانی دیده شود
8
در خصوص تشکیل کمیسیون های کانون طبق استراتژی تدوین
می توانیم 20 تا 30 کمیسیون را انتخاب کنیم و کمیسیون ها به تناسب نوع بافت و ساختار هر استان تقسیم و فعالیت کنند.
دکتر ادیب
9
یکی از استراتژی های کانون نزدیکی به سایر تشکل ها باشد
کانون های کارآفرین استان ها
10
وحدت رویه در پیگیری برنامه ها و مصوبات، کانون ملی و کانون استان ها مدنظر باشد
کانون ملی و کانون استانها